گزارش سايت فيفا از 2 بازيکن پرسابقه کشورمان

کد خبر : 62    زمان ارسال : جمعه 1392/02/27 13:53

گزارش سايت فيفا از 2 بازيکن پرسابقه کشورمان


سايت فيفا معتقد است با کناره‌گيري از قبل اعلام شده مهدي مهدوي کيا و غير منتظره علي کريمي، در اصل دو چهره اسطوره‌اي از بدنه فوتبال ايران جدا شدند.


سايت فيفا در گزارشي که روز جمعه (امروز) منتشر کرد به موضوع خداحافظي مهدي مهدوي کيا و علي کريمي ،2 بازيکن بزرگ تاريخ کشورمان در گزارشي تحت عنوان «2 داستان اسطوره‌اي»‌ پرداخته است.
در ابتداي اين گزارش عنوان شده باخت پرسپوليس در ديدار نهايي جام حذفي باشگاه‌هاي ايران در ورزشگاه آزادي مقابل سپاهان تنها يک شکست ورزشي نبود. بلکه پرسپوليس و حتي ورزش ايران 2 چهره بزرگ ورزشي خود را از نيز از دست داد. زيرا در پايان اين مصاف، مهدي مهدوي کيا و علي کريمي يعني بازيکنان برگزيده آسيا در سال 2003 و 2004 اعلام بازنشستگي کردند.

اين سايت در ادامه از قول مهدوي کيا عنوان کرد:‌ واقعا دوست داشتم در اين ايستگاه پاياني جام قهرماني را روي دست بلند مي‌کردم. متاسفانه اين اتفاق نيفتاد. واقعا براي هواداران ناراحت شدم که به ورزشگاه آمدند اما جام را در دستان پرسپوليس نديدند.

در ادامه اين گزارش نيز عنوان شده است: مهدوي کيا که با انجام 208 بازي براي هامبورگ ، موفق‌ترين لژيونر ايراني در بوندس‌ليگا بوده، جزو بازيکنان اسطوره اي ايران محسوب مي‌شود که تيم ملي را در 2 جام جهاني (1998 و 2006) در کنار علي دايي همراهي کرد و حتي بازوبند کاپيتاني را در اختيار داشت. وي تا بازي پاياني تيم ايران در راه جام جهاني 2010 آفريقاي‌جنوبي که منجر به باخت مقابل کره جنوبي شد و از راهيابي بازماند، فرمانده ايران محسوب مي‌شد. با اين حال او با آن بازي به رکورد 111 بازي در تيم ملي ايران رسيد و چهارمين بازيکن پرسابقه تيم کشورش شد. مهدي که به خاطر نوع بازي‌اش از سوي هواداران آلماني به موشک معروف بود، در همان سال به تيم اينتراخت فرانکفورت نقل مکان کرد و بعد براي مدت‌ کوتاهي در تيم‌هاي ايراني استيل آذين و داماش نيز توپ زد تا اين که به خانه اوليه‌اش در ليگ ايران يعني پرسپوليس بازگشت.

*کاپيتان کريمي هم وداع کرد

دراين گزارش سايت فيفا همچنين از وداع ناگهاني علي کريمي نيز گزارش داده است.

اين منبع رسانه‌اي نوشته است: علاوه بر مهدوي کيا که بازمانده نسل طلايي به جاي مانده از سال 1998 بود، کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران علي کريمي، کاپيتان تيمش را نيز از دست داد. مربي پرتغالي که در سال 2011 کريمي را فراخواند و او را به تيم ملي بازگرداند، در همان زمان بازوبند کاپيتاني را ميان اين ستاره و جواد نکونام دست به دست کرد. کي‌روش سال گذشته در مصاحبه با ما حتي عنوان کرد مربي خوشبختي است که کريمي و نکونام را در اختيار دارد. او آن موقع اظهار داشت: هم جواد و هم علي تجربيات بين‌المللي زيادي دارند که در خدمت تيم قرار مي‌دهند. آنها در مواقعي که تيم تحت فشار باشد، مي‌توانند از نظر روحي به تيم انرژي مثبت دهند.

اين سايت افزود: کي‌روش از وجود کريمي هافبک اسبق بايرن‌مونيخ در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 استفاده کرد که مي‌خواست همراه با او کار را ادامه دهد.

اين پايگاه خبري از قول کريمي نوشت: امشب در بازي با سپاهان اعلام کناره‌گيري کردم. فکر مي‌کنم وقت آن رسيده که به خاطر زندگي شخصي‌ام چنين تصميمي بگيرم. به اين ترتيب دوران ورزشي‌ام نيز در رده ملي نيز به پايان مي‌رسد.

به باور گزارشگر اين سايت اعلام کناره‌گيري کريمي باعث تعجب هواداران ايران شد. چرا که آنها مي‌پنداشتند بازيکني که 38 گل در 127 بازي در مدت 14 سال براي ايران زد و سومين گلزن برتر تيم کشوش پس از علي دايي و کريم باقري شد، همچنان به فعاليتش ادامه خواهد داد.

حالا در غياب او کي‌روش مجبور است 3 بازي باقيمانده و حساس تيمش را در مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل ادامه دهد. مربي پرتغالي مي‌گويد: 3 بازي مهم پيش روي ما است. ما يا به هدف خود خواهيم رسيد و يا اينکه همه چيز از دست خواهد رفت. اما در هر شرايط بايد متحد و يکپارچه باقي بمانيم. پيام من به بازيکنان اين است در ميدان با تمام وجود بجنگند و نبرد کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:گزارش سايت فيفا از 2 بازيکن پرسابقه کشورمان, | 18:55 | نویسنده : محمد |
  • یک لالوند
  • کلبه یاس